Have a question?
Message sent Close

Προσχολική Αγωγή

Παιδικός Σταθμός & Νηπιαγωγείο
  • Ασκήσεις για την ατομική φροντίδα
  • Κινήσεις της καθημερινής ζωής
  • Διατήρηση της σπιτικής τάξης και καθαριότητας
  • Κηπουρική
  • Γυμναστική
  • Ρυθμικές κινήσεις

Μέσω της συντονισμένης κίνησης το παιδί μπορεί να προσαρμοστεί αλλά και να γίνει αποδεκτό από το περιβάλλον του.

Σκοπός αυτών των ασκήσεων είναι να αναπτυχθεί ο βαθμός συγκέντρωσης των παιδιών, η αυτοπεποίθησή τους, η ανεξαρτησία τους από τους ενήλικες. Καθώς ο συντονισμός των κινήσεών τους και η ικανότητα συγκέντρωσης αναπτύσσονται, τα παιδιά αποκτούν τη συναίσθηση της τάξης και της αυτοπειθαρχίας. Έτσι, μαθαίνουν να δένουν τα κορδόνια τους, να ανοιγοκλείνουν το φερμουάρ τους, να κλείνουν κόπιτσες, να κλείνουν αγκράφες κλπ.

Το κάθε παιδί ασχολείται με διαφορετικές δραστηριότητες για τόσο χρόνο όσο να καλύψει τις προσωπικές του ανάγκες. Η δυνατότητα ελεύθερης επιλογής του θέματος που θα ασχοληθεί σε ένα καλά προετοιμασμένο περιβάλλον συντελεί καθοριστικά στην κατάκτηση της συγκέντρωσης και της αυτοπειθαρχίας. Όσο αυξάνεται η εσωτερική πειθαρχία, τόσο αυξάνεται η ελευθερία του παιδιού. Οι εμπειρίες οι οποίες αποκτώνται κατά τη διάρκεια των ετών από τη γέννηση έως την ηλικία των έξι ετών, αποτελούν τη βάση για την κατοπινή ανάπτυξη της νόησης και της προσωπικότητας.

Η ανάπτυξη των αισθητηριακών ικανοτήτων πραγματοποιείται με τη χρήση πολλών υλικών. Τα υλικά αυτά βοηθούν την ανάπτυξη των ικανοτήτων αντίληψης και διάκρισης μέσω των αισθήσεων του παιδιού. Επίσης, βοηθούν τα παιδιά να κατακτήσουν τις έννοιες του σχήματος, του μεγέθους, του χρώματος, του βάρους, της θερμοκρασίας, της υφής, της οσμής, της γεύσης και της ακοής.

Με αυτά ο νους αποκτά ικανότητα κατάταξης και ταξινόμησης διαφόρων αισθητηριακών εντυπώσεων. Τα υλικά αυτά ικανοποιούν την επιθυμία του παιδιού να εξερευνήσει το περιβάλλον του.

Με τη χρήση συγκεκριμένου παιδαγωγικού υλικού εμπλουτίζεται το λεξιλόγιό του παιδιού. Στη συνέχεια μαθαίνει να προφέρει και όχι να ονομάζει γράμματα. Για τη σύνθεση λέξης χρησιμοποιείται μία μεγάλη κινητή αλφάβητος με κινούμενα γράμματα. Τοποθετούνται εικόνες και δίπλα τοποθετεί το παιδί το γράμμα με το οποίο αρχίζει η λέξη ή συνθέτει ολόκληρη τη λέξη.

Για τις μαθησιακές έννοιες γίνεται χρήση υλικού με το οποίο το παιδί αντιλαμβάνεται αρχικά ποσοτικά τους αριθμούς και στη συνέχεια γίνεται συνδυασμός ποσότητας και συμβόλων. Μεγάλος αριθμός υλικών βοηθούν το παιδί να κατακτήσει στον δικό του χώρο και χρόνο την κάθε αφηρημένη έννοια με συγκεκριμένο (βιωματικό) τρόπο.

Τέτοιο υλικό έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε σχέση με το περιβάλλον που ζουν, να το γνωρίσουν, να μάθουν πώς να το φροντίζουν και να το σέβονται.

Περιλαμβάνει υλικό που σχετίζεται με την γεωγραφία (π.χ παζλ ηπείρων), με τη φυτολογία (π.χ τα μέρη του δέντρου, του λουλουδιού) και διάφορες κηπουρικές εργασίες.

Αισθητηριακές Μοντεσσοριανές Aσκήσεις

Προσχολική Αγωγή
Προσχολική Αγωγή
Μαγειρική

ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟ ΥΛΙΚΟ

Όλοι όσοι γνωρίζουν τις μοντέρνες μεθόδους εκπαίδευσης ξέρουν πως ένα σχολείο που βασίζεται στο σύστημα Montessori είναι ένα σχολείο από την φύση του μαθητοκεντρικό.

Απέχει πολύ από τις παλαιές μεθόδους εκπαίδευσης που ήταν βασισμένες σε διδασκαλοκεντρικά πρότυπα.

Αλλά πέρα από τις απόψεις της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας του παιδιού, που εισήγαγε με τη μέθοδό της η Μαρία Μοντεσσόρι, κυρίαρχη θέση στην μέθοδό της έχει η απασχόληση των παιδιών με το παιδαγωγικό μοντεσσοριανό υλικό.

Το υλικό αυτό κατασκευάζεται σε εξειδικευμένα εργοστάσια στην Ιταλία, Ολλανδία, Η.Π.Α. και υπάρχει σε όλα τα αναγνωρισμένα Μοντεσσοριανά σχολεία σε όλο τον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι εγκεκριμένο από τον Διεθνή Οργανισμό Μοντεσσόρι και η πιστοποίηση αυτή φέρει την υπογραφή του Dr. Mario Montessori.

Μέρος του παιδαγωγικού υλικού

ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟ ΥΛΙΚΟ