Have a question?
Message sent Close

Προσχολική Αγωγή

Παιδικός Σταθμός & Νηπιαγωγείο

Βασικός στόχος του σχολείου είναι τα παιδιά να ενταχθούν εύκολα, ήρεμα και γρήγορα  στη νέα αυτή ομάδα που θα συμπληρώσει και θα συνεχίσει την οικογενειακή ατμόσφαιρα και θαλπωρή που παίρνουν από το σπίτι. Τα παιδιά αναπτυξιακά στα 2,5-3 χρόνια ίσως είναι πιο έτοιμα να γνωρίσουν μια μεγαλύτερη ομάδα από αυτή της οικογένειας. Αλλάζουν οι αναπτυξιακές τους ανάγκες, επιζητούν περισσότερο την παρέα με συνομήλικα παιδιά, θέλουν να μάθουν τους κοινωνικούς κανόνες και πραγματικά αγωνιούν να μοιάσουν στους μεγάλους γονείς που είναι το πρότυπό τους. Το σχολείο έρχεται λοιπόν στη σωστή στιγμή να καλύψει το κενό. Για την καλύτερη προσαρμογή-ένταξη είναι καλύτερο να ακολουθήσουν κάποια βήματα:

Αρχικά, από τη στιγμή που οι γονείς έχουν επιλέξει το σχολείο, πρέπει να γίνει μία επίσκεψη-βόλτα μαζί οι γονείς με το παιδί ώστε να έχει μία εικόνα του χώρου. Σε αυτή τη βόλτα θα μπει στην τάξη του, θα εξερευνήσει το υλικό που υπάρχει εκεί, θα γνωρίσει τις δασκάλες του, θα μπορεί να παίξει στην αυλή έτσι ώστε να νιώσει μια σιγουριά, μια ασφάλεια για τον χώρο μαζί με τους γονείς του. Έπειτα θα φύγουν όλοι μαζί και θα συζητήσουν τις εντυπώσεις τους στο σπίτι.

Η προετοιμασία για το σχολείο είναι σημαντική. Μπορούν να πάνε οι γονείς με τα παιδιά να διαλέξουν τσάντα και όλα τα σχολικά είδη που θα χρειαστούν. Είναι καλό επίσης να έχουν ενεργή συμμετοχή και για την επιλογή των ρούχων που θα φορέσουν στο σχολείο.

Προσαρμογή στην Προσχολική Αγωγή
Προσαρμογή στην Προσχολική Αγωγή
Προσαρμογή στην Προσχολική Αγωγή

Όταν ξεκινήσει το σχολείο, είναι καλό οι γονείς να αλλάζουν το πρόγραμμά τους για την πρώτη εβδομάδα έτσι ώστε να γίνει πιο ομαλά η προσαρμογή του παιδιού στο καινούριο περιβάλλον του σχολείου η οποία θα πρέπει να γίνει σταδιακά.

Τις πρώτες 5 περίπου ημέρες το παιδί θα μένει στο σχολείο για λιγότερες ώρες. Την πρώτη ημέρα θα ξέρει ότι θα παίζει λίγο στην τάξη, θα βγει διάλειμμα και μετά θα φύγει έτσι ώστε η παραμονή του στο σχολείο να είναι περίπου 1,5 ώρα. Τη δεύτερη ημέρα θα ακολουθήσει το ίδιο πρόγραμμα. Την τρίτη ημέρα μπορείτε να του πείτε ότι θα παίξει, θα βγει διάλειμμα, θα φάει το δεκατιανό του και μετά θα φύγει. Έτσι κάθε μέρα θα αυξάνεται το πρόγραμμά του κατά μισή ώρα. Η σταθερότητα αυτή θα του εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια.

Τα παιδιά που έρχονται πρώτη φορά στο σχολείο δεν έρχονται όλα μαζί την πρώτη ημέρα. Γίνεται μια κατανομή έτσι ώστε κάθε 2-3 ημέρες να έρχονται και 2 άλλα παιδιά έτσι ώστε οι δασκάλες να έχουν χρόνο να ασχοληθούν περισσότερο με αυτά και να δώσουν την απαιτούμενη προσοχή.

Πολύ σημαντικό είναι οι γονείς να δείχνουν σίγουροι και ψύχραιμοι, ώστε να εκπέμπουν ηρεμία στα παιδιά τους. Αυτό που χρειάζονται τα παιδιά στο ξεκίνημά τους είναι να δουν τον μπαμπά τους και τη μαμά τους σίγουρους και να τους πουν ότι αυτός είναι ο καλύτερος χώρος για αυτά, ότι θα περάσουν πολύ όμορφα και πως ότι χρειαστούν μπορούν να το ζητήσουν από τη δασκάλα τους.

Οι δασκάλες του σχολείου είναι πολύ έμπειρες και εκπαιδευμένες και γνωρίζουν πως να πλησιάζουν και να ηρεμούν ένα τρίχρονο παιδάκι.

Καθώς η πρώτη ημέρα έχει περάσει, αγκαλιάστε τα παιδιά σας και πείτε τους πόσο τα αγαπάτε και πόσο περήφανοι αισθάνεστε που μεγάλωσαν και πήγαν πρώτη φορά στο σχολείο.

ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟ ΥΛΙΚΟ

Όλοι όσοι γνωρίζουν τις μοντέρνες μεθόδους εκπαίδευσης ξέρουν πως ένα σχολείο που βασίζεται στο σύστημα Montessori είναι ένα σχολείο από την φύση του μαθητοκεντρικό.

Απέχει πολύ από τις παλαιές μεθόδους εκπαίδευσης που ήταν βασισμένες σε διδασκαλοκεντρικά πρότυπα.

Αλλά πέρα από τις απόψεις της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας του παιδιού, που εισήγαγε με τη μέθοδό της η Μαρία Μοντεσσόρι, κυρίαρχη θέση στην μέθοδό της έχει η απασχόληση των παιδιών με το παιδαγωγικό μοντεσσοριανό υλικό.

Το υλικό αυτό κατασκευάζεται σε εξειδικευμένα εργοστάσια στην Ιταλία, Ολλανδία, Η.Π.Α. και υπάρχει σε όλα τα αναγνωρισμένα Μοντεσσοριανά σχολεία σε όλο τον κόσμο.

Το σχολείο μας είναι εγκεκριμένο από τον Διεθνή Οργανισμό Μοντεσσόρι και η πιστοποίηση αυτή φέρει την υπογραφή του Dr. Mario Montessori.

Μέρος του παιδαγωγικού υλικού

ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙΑΝΟ ΥΛΙΚΟ